Selectează o Pagină

Studenti

StatuTUL studentului UBB

Regulament activitate profesională StudenȚi (ECTS)

BURSE

Calendarul acordării buerselor: Semestrul I / 2024-2025

Perioada de încărcare a cererilor de bursă pe platformă pentru semestrul I, an universitar 2024-2025 este:

30 septembrie 2024 – 18 octombrie 2024, ora 16,00.

  Ce burse pot accesa și cum?

Pentru semestrul I al anului universitar 2024-2025, studenții Facultății noastre pot beneficia de BURSE conform Regulamentului privind acordarea de burselor pentru studenți – ciclurile de studii de licență și masterat, forma de învățământ cu frecvență al UBB (vezi mai sus) în care pot fi găsite informații despre:

    • tipurile de bursă care pot fi accesate,
    • criteriile de acordare și, după caz,
    • documente care trebuie depuse (Bursele de ajutor social).

Toate cererile de bursă,

indiferent de tupul acestora,

se încarcă exclusiv în platforma special creată în acest scop de către  Universitatea noastră:

https://inscrieri.ubbcluj.ro/burse

folosind adresa de e-mail instituțională!

A. Depunerea Cererii pentru Bursa de performanță categotia I / Bursa de performanță categotia II,

implică parcurgerea următorilor pași:

1. descărcați, completați, semnați, scanați și salvați (în format pdf) cererea de bursă (mai jos găsiți link-ul pentru a descărca cererea de bursă corespondentă specializării la care sunteți înscris (-ă);

Bifați pe formular, căsuța din dreptul tipului de bursă pentru care optați.  Dacă intenționați să aplicați pentru ambele tipuri de Bursă de performanță (I și II) bifați ambele căsuțe de pe formular și veți încărca de 2 ori aceeași cerere, urmând să parcurgeți pași indicați mai jos de 2 ori, pentru fiecare din cele 2 tipuri de bursă.

2. accesații https://inscrieri.ubbcluj.ro/burse folosind adresa de e-mail instotuțională (cea în domeniul UBB) pentru a vă loga;

3. Completați datele solicitate în platformă:

a). accesați buton: Depunere cerere (dreapta sus),

b). selectați datele solicitate: Facultatea, Anul de Studiu, Numărul matricol, Forma de finanțare (buget sau taxă) și Tipul de Bursă pe care îl solicitați (Bursă de performanță categoria I și/sau Bursa de performanță categoria II și / sau Bursă de ajutor social);

c). Introduceți datele personale: CNP, Nume și prenume (conform Certificatului de naștere), Inițiala tatălui, e-mail (personal) și telefon;

d). Selectați datele privind studiile: Nivel de studii (Licență sau Master); Linia de Studiu (RO = română); Forma de învățământ (IF = învătământ cu frecvență) și specializarea la care sunteți înscris (-ă).

e). încărcați cererea completată, semnată și scanată în format pdf (vezi punctul 1 de mai sus), accesând butonul Selectează

f). trimiteți cererea accesând butonul Înscrie, moment în care veți primi un mejaj de validare a înscrierii: nr. inregistrare și status dosar.

4. Ulterior veți primi notificare pe e-mail despre fiecare acțiune referitoare statusul cererii / dosarului dumneavoastră!

IMPORTANT DE ȘTIUT:

1. Prin hotărârea Consiliul Facultății de Teologie Greco-Catolică media minimă pentru acordarea bursei de performanță categoria I este 9.50 (nouă 50%), iar media minimă pentru acordarea bursei de performanță categoria II este 7,50 (șapte 50%).

2. Studenții înscriși în anul I, potrivit Regulamentului de burse, nu pot accesa pentru primul semestru Bursa de performanță I.

3. Prin accesarea platformei https://inscrieri.ubbcluj.ro/burse și a butonului Depunere cerere, puteți depune cerere pentru un singur tip de Bursă (fie performanță I, fie performanță II, fie socială).  Pentru oricare alt tip de bursă decât cel solicitat trebuie depusă o nouă aplicație din butonul Depunere cerere. Dacă ați bifat în formular ambele tipuri de bursă de performanță, încărcați același formular de 2 ori.

MODELUL DE CERERE SE DESCARCĂ AICI:

Departamentul Blaj

Departamentul Cluj:

Departamentul Oradea:

Notă: Cererile se pot încărca pe adresa electronică: https://înscrieri.ubbcluj.ro/burse/, 

ATENȚIE:

Candidații la bursa de performanță categoria I și candidații la bursa de performanță categoria II, care au fost sau care sunt acum studenți și la alte facultăți,  vor depune pe lângă cererea de bursă, o adeverință cu numărul de semestre în care au beneficiat de bursă la cealaltă facultate!!!

B. Depunerea Cererii / Dosarului pentru BURSA de Ajutor social

Cererile / Dosarele de bursă socialã vor fi încărcate pe platformă într-un singur fișier, format pdf,

până cel târziu la data de 18 octombrie 2024, ora 16,00!!

Dosarele de bursă socială se pot depune numai dacă sunt complete!!!

  • Venitul se calculează pe ultimele 12 luni, pe baza adeverințelor de venit de la ANAF pe 2023 si 2024;
  • Venitul minim net lunar pe membru de familie este de 2.150 lei.

I. Actele necesare pentru întocmirea Dosarului de bursă de ajutor social sunt prezentate pe categorii:

  1. studenții orfani de unul sau ambii părinți;
  2. studenții proveniţi din casele de copii (centrele de plasament) sau plasament familial;
  3. studenții care solicită burse pe motive medicale;
  4. studenții care provin din familii ale căror venituri lunare nete medii pe membru de familie sunt mai mici decât
    cuantumul venitului minim net pe economie etc.)

În Regulamentul de burse al Universității (vezi mai sus), găsiți toate aceste categorii de burse sociale (pp. 12-15).

Întrucât documentaţia necesară obţinerii unei burse de ajutor social diferă în funcţie de situaţia în care se află studentul / candidatul la o bursă socială, fiecare va pregăti și va depune documentele prevăzute la categoria în care se încadrează (vezi pp. 15-23)!!!

II. Vă punem la dispoziție câteva formulare/modele necesare pentru completarea Dosarului:

II.a. Dosarele pentru cazuri de venituri mici trebuie să conțină următoarele documente:

  1. Anexa 7 – Modelul cererii pentru acordarea burselor de ajutor social: pdfword;
  2. Anexa 8 – Declarație pe propria răspundere privind  veniturile nete, cu caracter permanent supuse impozitului pe venit
    (venitul se calculează pe baza adeverințelor de venit de la ANAF pe 2023 si 2024): pdfword;
  3. Anexa 9 – Model de declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice: pdfword;
  4. Anexa 12 – Acord prelucrare date cu caracter personal studentului solicitant de bursă socială; pdfword;
  5. Anexa 13 – Acord prelucrare date cu caracter personal al părinților / tutorilor / reprezentanților legali: pdfword;
  6. Copie carte identitate student și toți membrii familiei;
  7. Certificate naștere student, frați și surori;
  8. Alte acte specifice, dacă este cazul-vezi Regulament (ex. orfani, familii monoparentale, plasament)
  9. Anexa 10 – verificare conformitate dosar bursă de ajutor social: pdfword.

ATENȚIE! În cazul în care părinții studentului lucrează sau domiciliază în străinătate, sau dacă veniturile familiei sunt 0, este nevoie de ANCHETĂ SOCIALĂ de la primăria de domiciliu.

 II.b. Dosarele pentru cazurile medicale (a se verifica diagnosticele precizate în noul Regulament, paginile 12-13):

  1. Anexa 7 – Modelul cererii pentru acordarea burselor de ajutor social: pdfword;
  2. Anexa 9 – Model de declarație privind depunerea dosarului prin mijloace electronice: pdfword;
  3. Anexa 12 – Acord prelucrare date cu caracter personal studentului solicitant de bursă socială: pdfword;
  4. Copie carte identitate student;
  5. Document medical eliberat de medicul specialist, cu viza medicului de familie sau medicul arondat facultății;
  6. Anexa 11 – verificare conformitate dosar bursă de ajutor social – caz medical: pdfword.

 ATENȚIE: Toate paginile se semneazã și se numerotează jos în colţul din dreapta.

C. Depunerea Cererii / Dosarului pentru ACTIVITATEA ȘTIINȚIFICĂ 2024-2025

Vă aducem la cunostință lansarea competiției de burse speciale pentru activitatea științifică 2024-2025 la Universitatea Babeș-Bolyai.  

În acest sens, atașăm:

– Regulamentul privind acordarea burselor pentru studenți – ciclurile de studii licență și masterat – Aprobat prin HS nr. 25/19.02.2024; Regulamentul privind acordarea burselor speciale pentru activitatea științifică se regăsește în Anexa 5 și Anexa 5.1 (vezi mai sus regulamentul de burse); 

– Modelul de cerere de acordare a bursei speciale pentru activitatea științifică, atât varianta în limba română (aici), cât și cea în engleză (aici).  

Aplicațiile se vor depune prin intermediul platformei electronice dedicate burselor: https://inscrieri.ubbcluj.ro/burse/ , iar procesul verbal referitor la evaluarea aplicaţiilor care cuprinde ierarhizarea candidaților și procedura de ierarhizare aplicată (conform Art. 7 și Anexei 5.1.), avizat de către comisia de evaluare desemnată de Consiliul Facultăţii (constituită conform Art. 6), va fi transmis în format electronic pdf. și document editabil (doc.) către DMCS, până la 8 noiembrie 2024, la adresa de e-mail: katalin.bege@ubbcluj.ro.   

Întrucât în formularul de depunere a aplicației nu mai este solicitată adeverință de la facultate, vă rugăm să includeți în procesul verbal și anul/ciclul de studii, precum și confirmarea privind eligibilitatea aplicanților, conform regulamentului de acordare a burselor.

 

Calendarul competiției:  

– Depunerea aplicațiilor în platforma dedicată burselor (https://inscrieri.ubbcluj.ro/burse/): 4-18 octombrie 2024 (ora 16.00);  

– Transmiterea către DMCS a proceselor verbale referitoare la procesul de evaluare din facultăți: 8 noiembrie 2024;  

– Verificarea administrativă a aplicațiilor și selecția finală realizată de Consiliul Științific-UBB: 11-22 noiembrie 2024; 

– Afișarea rezultatelor: 27 noiembrie 2024;  

– Semnarea contractelor de finanțare: 28 noiembrie 2024.    

Informațiile legate de prezenta competiție pot fi găsite la adresa: https://cercetare.ubbcluj.ro/ro/burse-speciale-pentru-activitatea-stiintifica-competitia-2024-2025.

D. Beneficiarii de bursă

    Planuri de invățământ și fișele disciplinelor

    TAXE ȘCOLARIZRE 2024-2025

    Specializarea

    1. Teologie greco-catolică pastorală (Cluj)
    2. Teologie greco-catolică asistență socială
    3. Teologie greco-catolică didactică
    4. Teologie greco-catolică pastorală (La Blaj)
    5. Teologie greco-catolică pastorală (la Oradea)

    Anii I și II

    • 2.200,00 lei;
    • 2.200,00 lei;
    • 2.200,00 lei;
    • 2.200,00 lei;
    • 2.200,00 lei.

    Anii III și IV

    • 2.000,00 lei;
    • 2.000,00 lei;
    • 2.000,00 lei;
    • 2.000,00 lei;
    • 2.000,00 lei.

    Specializarea

    1. Teologie biblică (Cluj)
    2. Teologie pastorală în comunitățile ecleziale (Blaj)
    3. Fundamente creștine ale identității europene (Oradea)

    Anii I și II

    • 2.800,00 lei;
    • 2.800,00 lei;
    • 2.800,00 lei.

    Cum se achită taxele:

    Taxele pot fi achitate integral sau în rate, după cum urmează:

    1. plata integralã a taxei de şcolarizare: dacă este făcută pânã la 15 octombrie 2023 se acordã reducere de 10%, excepție anul I care puteau achita integral la confirmare;

    2. plata în 4 rate: se achitã cu urmãtoarele termene limitã:

    • RATA I:     15 OCTOMBRIE 2024

    • RATA II:      5 DECEMBRIE 2024

    • RATA III:   15 MARTIE 2025

    • RATA IV:   15 MAI 2025

    Plata taxelor de şcolarizare se poate face prin:

    • AcademicInfo pânã la data scadenţei ratei,
    • virament bancar,
    • mandat poștal (secretariatele Departamentelor Vă pun la dispoziție datele necesare) sau
    • la Administratorul șef al facultății în fiecare JOI  între  orele 10,00-13,00 (valabil doar pentru Departamentul Cluj).

    Atenție!

    Întârzierile la plata taxei de şcolarizare se penalizează cu 0.04% / zi.

    Cererile pentru reducerea taxei de şcolarizare a studenţilor care urmează a II –a specializare sau a II-a facultate în UBB (doar nivel licenţã), pentru anul universitar 2024-2025, se depun între 30 septembrie-11 octombrie 2024, însoţite de o adeverinţă de absolvire, copie după diploma de absolvire sau adeverinta de student. Acestea vor conține obligatoriu declarația studentului, pe propria răspundere, că nu este şi nu a mai fost beneficiarul unei alte reduceri similare, concomitent, în cadrul unui alt program de studii, în cadrul UBB.

    Pentru plata integrală a taxei (tarifului) de școlarizare pentru studenții din anii II, III și IV de studii cu condiția plății integrale a taxei până la data de 15 octombrie 2024.

      Taxe examene restante pe Semestrul I (2024-2025):

      Taxele pentru examenele restante se plătesc pânã în data de 18.01.2024:

      Departamentul Cluj şi Blaj

      Taxa pentru 1 credit la licenţã este 33.34 lei/cr.

      Taxa pentru 1 credit la master este 41.67 lei/cr.

      Departamentul Oradea

      Taxa pentru 1 credit la licențã este 33.34 lei/cr.

      Taxa pentru 1 credit la master este 33.34 lei/cr.

      Taxe examene restante pe Semestrul II (2024-2024):

      Taxele pentru examenele restante se plătesc pânã în data de 25.05.2024:

      Departamentul Cluj şi Blaj

      Taxa pentru 1 credit la licenţã este 33.34 lei/cr.

      Taxa pentru 1 credit la master este 41.67 lei/cr.

      Departamentul Oradea

      Taxa pentru 1 credit la licențã este 33.34 lei/cr.

      Taxa pentru 1 credit la master este 33.34 lei/cr.

      practică de specialitate

      Practica de specialitate la Departamentul Cluj, se desfășoară în

      1. anul universitar 2020-2021 pe durata semestrului IIla:
      • Episcopia Română Unită cu Roma, Greco-Catolică, de Cluj-Gherla – acord practică;
      • Asociația Caritas Eparhial Greco-Catolic Cluj – acord practică;
      • Parohia Română Unită cu Roma, Greco-Catolică Sfântul Arhiepiscop Nicolae de la Mira Liciei făcătorul de minuni – acord practică;
      •  SC Asociația Surorile Baziliene „Inima Neprihănită a Sfintei Fecioare Maria” – acord practică.

      2. anul universitar 2020-2021 pe durata semestrului IIla: …

      Pentru mai multe detalii legate de procesul de desfășurare al practicii de specialitate, Vă rugăm să luați legătura cu responsabilul la nivel de Departament!!!

      Responsabil practică de specialitate:

      Lect. univ. dr. Simona-Ștefania ZETEA: simona.zetea@ubbcluj.ro.

        Practica de specialitate la Departamentul Blaj se desfășoară în

        1. anul universitar 2020-2021 (inclusiv pentru anul univ. 2019-2020) pe durata semestrului II: la Institutul Teologic Greco-Catolic din Blaj cu care este încheiat acord de practică.

        2. anul universitar 2021-2022 pe durata semestrului II: la Institutul Teologic Greco-Catolic din Blaj

        Pentru mai multe detalii legate de procesul de desfășurare al practicii de specialitate, Vă rugăm să luați legătura cu responsabilul la nivel de Departament!!!

        Responsabil practică de specialitate:

        Pr. conf. univ. dr. William-Alexandru BLEIZIFFER: william.bleiziffer@ubbcluj.ro.

        Practica de specialitate la Departamentul Oradea se desfășoară în:

        1. anul universitar 2020-2021 pe durata semestrului II, la Episcopia Greco-Catolică de Oradea cu care este încheiat acord de practică.

        2. anul universitar 2021-2022 pe durata semestrului II, la Episcopia Greco-Catolică de Oradea

        Pentru mai multe detalii legate de procesul de desfășurare al practicii de specialitate, Vă rugăm să luați legătura cu responsabilul la nivel de Departament!!!

        Responsabil practică de specialitate:

        Pr. 

          Ghidul studentului

          Admitere 2024

          Str. Moților nr. 26

          400001 - CLUJ-NAPOCA (CJ)

          0264.599.579

           

          Piața 1848, nr. 1

          515400 - BLAJ (AB)

          0258.710.440

           

           

          Str. Parcul Traian nr. 20

          410044 - ORADEA (BH)

          0259.416.953

           

          Stimate utilizator, acest website nu folosește cookie-uri proprii sau de la terți.